مجله اینترنتی با موضوعات مختلف

چگونه موشن گرافیک بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد؟

0 34

انیمیشن در رابط های وب و تلفن همراه موضوعی است که در سالهای اخیر مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. بیایید برخی از بینش ها را در مورد تأثیر موشن گرافیک در تجربه کاربر مرور کنیم.

موشن گرافیک چیست؟

بسیاری از مردم از معنای دقیق اصطلاح “موشن گرافیک” بی اطلاع هستند. بگذارید کمی روشن کنیم.

همانطور که از نام آن پیداست ، از سه عنصر حرکت ، گرافیک و طراحی ساخته شده است. این ترکیبی از گرافیک است که در مکان و زمان در حال حرکت هستند.

موشن گرافیک، با تکنیک های ادیت فیلم و عکس توسط نرم افزارهای حرفه ای که از بهترین های آن می توان به نرم افزار های شرکت ادوبی مانند فتوشاپ، پریمیر و افترافکت اشاره داشت. با کمک این نرم افزارها و استفاده ی تلفیقی از آن ها می توان موشن گرافیک های خیلی جذاب و دیدنی را خلق کرد. موشن گرافیک جذابیت های بسیار زیادی دارد؛  که در ادامه بیشتر به آن ها می پردازیم ولی از مهمترین فاکتورهای موشن گرافیک، راحت بودن آن نبست به انیمیشن و کم هزینه بودنش است.

در حالی که فن آوری ها به ایجاد راه حل های نوآورانه در دنیای طراحی تجربی ادامه می دهند ، موشن گرافیک بیشتر و بیشتر رایج می شود. در ابتدا به عنوان برنامه ای در ساخت فیلم و تولید ویدئو از طریق استفاده از انیمیشن و جلوه های تصویری مورد استفاده قرار گرفت. برخی از متداول ترین نمونه های موشن گرافیک عبارتند از:

  • فیلمهای انیمیشن
  • ویدیو ها
  • متن متحرک
  • برنامه های مبتنی بر وب

طراحان از انواع نرم افزارها و ابزارهای دیگر برای ایجاد موشن گرافیک استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین ابزارهایی که طراحان گرافیک حرکتی از آن استفاده می کنند ، افتر افکت است که امکان ایجاد و اصلاح گرافیک با عنصر زمان اضافه شده را فراهم می کند.  همچنین برای ایجاد موشن گرافیک برای برنامه های تحت وب استفاده می شود. از دیگر ابزارهای حرفه ای گرافیک حرکتی می توان به Maxon Cinema4D و Softimage اشاره کرد.

موشن گرافیک ها انواع مختلفی دارند و همینطور قیمت های مختلف، به همین دلیل برای اطلاع از تعرفه ساخت تیزر موشن گرافیک می توانید با خورشید فیلم ارتباط برقرار کنید.

یک موشن گرافیست معمولی باید در طراحی گرافیک آموزش ببیند و باید در ادغام عناصر زمان ، صدا و فضا در مدل موجود خبره باشد. اکثر طراحان حرکت دارای زمینه فیلم یا انیمیشن هستند که کار راحتی می کند.

به طور خلاصه ، موشن گرافیک شامل هر آنچه در تلویزیون در ابتدای یک برنامه خبری می بینید ، کارتون ، انیمیشن شخصیت ، تایپوگرافی متحرک ، صحنه های انفجار در فیلم ها و سایر جلوه های بصری است. تقریباً هر چیزی که در دوربین عکاسی نشده باشد و جلوه های ویژه ای در نظر گرفته نشود را می توان به عنوان طراحی گرافیک دسته بندی کرد.

بنابراین ، چه در یک ویدیوی واقعی ترکیب شود و چه در یک مجموعه کامل از گرافیک های متحرک ، این یک موشن گرافیکی محسوب می شود.

چرا طراحی موشن گرافیک مهم است؟

به لطف شبکه های اجتماعی ، بشر اکنون هر روز مقدار زیادی محتوا مصرف می کند. افراد در فیدهای خبری شبکه های اجتماعی خود پیمایش می کنند تا چیزی چشم نواز پیدا کنند و به راحتی اطلاعات قابل هضم را جستجو کنند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط MIT ، فرد می تواند اطلاعات بصری را در کمتر از 13 میلی ثانیه پردازش کند که این ثابت می کند مغز انسان اطلاعات ارائه شده از طریق تصاویر را خیلی راحت تر پردازش می کند. عامل دیگر این است که بسیاری از افراد در حالی که تلفن هایشان بی صدا است ، از محتوای شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. بنابراین ، نیاز به برقراری ارتباط پیام خود فقط از طریق تصاویر در دنیای امروز حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به همین دلیل است که بازاریابان در سراسر جهان از موشن گرافیک برای جلب توجه مخاطبان خود با موفقیت استفاده می کنند.

در اینجا چند تکنیک آورده شده است که در آن بازاریابان می توانند از موشن گرافیک برای برآوردن تمام نیازهای ارتباطی خود استفاده کنند:

تبلیغات سنتی: بازاریابان می توانند از موشن گرافیک در فیلم های آنلاین یا تبلیغات تلویزیونی برای نمایش محصولات خود استفاده کنند.

فیلم های تبلیغاتی: انواع فیلم های ویرایشی یا تبلیغاتی مانند فیلم های ویروسی ، مطالعات موردی ، توصیفات ، بررسی کاربران در این گروه گنجانده شده است.

فیلم های توضیح دهنده: بیشتر افراد از موشن گرافیک در فیلم های توضیح دهنده استفاده می کنند. این موارد شامل معرفی محصولات یا خدمات جدید ، بررسی اجمالی ، فرآیندهای کسب و کار و آموزش می باشد.

فیلم های رسانه های اجتماعی: شکل محبوب دیگر موشن گرافیک شامل فیلم های رسانه های اجتماعی است که برای جذب پیروان در سیستم عامل های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، اسنپ چت ، یوتیوب و غیره ایجاد شده است. طبق تحقیقات Tubular Insights ، 64٪ از مصرف کنندگان متقاعد شده اند محصول پس از تماشای یک ویدیو در شبکه های اجتماعی.

چگونه موشن گرافیک می تواند تجربه کاربر را افزایش دهد؟

بازاریابان سخت تلاش می کنند تا به یک استراتژی محتوای تأثیرگذار که شامل کمی از همه چیز است ، از جمله مقالات ، اینفوگرافی ها ، فیلم ها و موارد دیگر ، برسند. با این حال ، این واقعیت که مردم بیشتر از هر قالب دیگری ویدیوها را ترجیح می دهند ، قابل انکار نیست.

طبق یک نظرسنجی توسط Wyz Owl ، 81٪ از مشاغل تجاری از ویدئوها به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند زیرا مشارکت را ترغیب می کند و تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از درج هر گونه نظر تبلیغاتی ، توهین آمیز و نامرتبط خودداری کنید.