بازی های آنلاین کامپیوتر

معرفی 10 تا از بهترین بازی های چند نفره آنلاین و آفلاین

همان طور که می دانید امروزه بازی های تک نفره جای خود را به بازی های چندنفره و  آنلاین داده اند. بازی های امروزی اکثرا قابلیت اجرای چند نفره ( آنلاین و یا شبکه ) را دارند.برخی بازی ها هم هستند که فقط بصورت آنلاین می توان بازی کرد که در ادامه ، به معرفی برخی از معروفترین و شناخته ترین بازی های آنلاین در سبک های مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازی های چندنفره سبک بتل رویال battle royal

امروزه بازی های سبک بتل رویال ، محبوبیت بالایی بین گیمر ها دارند . این بازی ها پرطرفدار ترین بازی های آنلاین و چند نفره هستند. در این بازی ها شما می بایست رقبای تان را از سر راه بردارید و سعی کنید زنده بمانید. اخرین نفر یا تیمی که در بازی زنده بمانند برنده خواهند بود. شروع این بازی ها معمولا به این صورت می باشد که توسط هواپیما به جزیره ای منتقل خواهید شد و پس از فرود با چتر ، می بایست به دنبال سلاح و تجهیزیات بگردید و پس از به دست آوردن تسلیحات کافی ، رقبای تان را پیداکنید و از بین ببرید.

محیط نقشه بازی هر چند دقیقه یک بار توسط گازهای سمی محدود شده و شما باید خود را به نقاط امن برسانید ، چرا که ماندن در محیط احاطه شده توسط گازهای سمی ، باعث مرگ تان خواهد شد.

چند مورد از معروف ترین و شناخته ترین بازی های چندنفره و آنلاین عبارتند از پابجی PUBG ، فورتنایت fortnite، کال آف دیوتی وارزون call of duty warzone و … که این بازی ها نسخه PC می باشد و نسخه موبایل این بازی ها نیز موجود است. برخی بازیهای سبک بتل رویال هم هستند که فقط مخصوص موبایل هستند و نسخه کامپیوتر آن وجود ندارد اما می توانید با استفاده از شبیه سازهای اندروید ، می توانید روی کامپیوتر خود اجرا کنید که یکی از این بازی ها Free Fire می باشد که با استفاده از شبیه ساز گیم لوپ (Gameloop) می توان این بازی ها را روی رایانه اجرا کرد که در آینده در این خصوص در یک مقاله جداگانه توضیح خواهیم داد.

بازی های چند نفره سبک شوتر

گیمر ها علاقه زیادی به بازی های شوتر ( تیراندازی اول شخص ) دارند و در حال حاضر هم که بازی های کنونی اکثرا یا بصورت آنلاین می باشند و یا در کنار حالت تک نفر ( آفلاین ) امکان اجرای بازی بصورت مالتی پلیر ( آنلاین یا شبکه ) را نیز فراهم می کند. در ادامه تعدادی از بازی های چندنفره سبک شوتر را مورد برررسی قرار داده ایم.

 

کانتر استریک counter strike

این بازی نیازی به معرفی ندارد و بدون شک همه ما این بازی را میشناسیم و ساعات زیادی به اجرای این بازی پرداخته ایم . این بازی که اوایل فقط به صورت تک نفره و شبکه ای قابل اجرا بود ، امروزه می توانیم بصورت آنلاین با سایر پلیرها به رقابت بپردازیم. خوشبختانه به لطف سرورهای داخلی می توانید با پینگ خوبی به بازی متصل شوید و از بازی لذت ببرید. همچنین بازی کانتر نیاز به سیستم قدرتمندی ندارد و می توانید با سیستم های ضعیف تر هم از این بازی استفاده کرد.

زولا ZULA

این بازی که توسط استدیوی بازی سازی medbyte ترکیه ساخته شد و توسط شرکت بازی سازی سورنا گیمز ، بومی سازی شده و سرورهای داخلی برای این بازی ایجاد شد. سبک بازی زولا مشابه کانتر می باشد و حتی تعداد زیادی از نقشه های مربوط به بازی کانتر نیز در این بازی تعبیه شده است. از جمله ویژگی های این بازی می توان به نقشه های متعدد ، حالت های بازی مختلف ( خرابکاری ؛ بازی تیمی ، مود نایف ، مود تک تیز انداز و … ) اشاره کرد. همچنین در این بازی نقشه های ایرانی هم به چشم می خورد که برای مثال مپ پرسپولیس ، تهران و … نمونه ای از نقشه های ایرانی این بازی می باشد .

بازی زولا دارای نواقص و ایرادات فنی زیادی می باشد و امیدواریم به زودی سازندگان این بازی ، برای رفع این ایرادات ، اقدام کنند. یکی از بزرگترین ایرادات این بازی ، وجود چیتر ها می باشد و مشکل دیگر آن نیز ، عدم توازن تیمی می باشد. درواقع بهتر بود اگر بازیکنان هر سطح و لول می توانستند با بازیکنان همان سطح بازی کنند. برای مثال فرض کنید لول شما 50 است و قصد پیوستن به بازی را دارید که پس از ورود به بازی مشاهده می کنید ، سایر هم تیمی های تان لول پایین هستند و یا بالعکس شما در کنار بازکنانی در سطح و لول بالاتر قرار می گیرید که این موضوع کاسته شدن از لذت بازی برای شما خواهد شد.

در کل جدای از ایرادات و نواقص فنی ، این بازی بازی خوبی برای پلیر های ایرانی می باشد ک به دلیل وجود سرورهای داخلی و همچنین عدم نیاز به سیستمی قوی ، می توانند با سیستمی با حداقل 4 گیگ رم و اینترنت 8 مگابیتی به راحتی بازی را اجرا کنید.

کال آف دیوتی call of duty

سری بازی های کال آف دیوتی ، هم که برای همه ما شناخته شده می باشد که از نسخه 1 آن گرفته تا آخرین نسخه های آن دارای گیم پلی جذابی می باشد که هر نسخه حال و هوای مخصوص خودش را دارد. شما می توانید هم به صورت انفرادی و هم به صورت چندنفره بازی کنید. کال آف دیوتی هم در سبک بازی های آنلاین ، از رقبا جا نمانده و نسخه آنلاین خود را با نام کال آف دیوتی وارزون Call of Duty- warzone برای کامپیوتر و نسخه Call of Duty mobile را نیز برای گوشی های هوشمند ارائه داده است که این بازی ها در سبک بتل رویال می باشد اما نسخه قبلی این بازی که در سبک شوتر اول شخص هستند را هم می توان به صورت آنلاین بازی کرد.

این لیست به صورت مداوم بروزرسانی شده و بازی های جندنفره زیادی به این لیست افزوده خواهد شد. شما هم می توانید بازی های مورد نظر خود را معرفی کنید تا در این فهرست قرار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *